DHL Freight Chief waarschuwt dat wereldwijde toeleveringsketens in 2023 niet zullen herstellen tot pre-COVID-niveaus

De hamvraag blijft wanneer de congestie in de wereldwijde toeleveringsketen wereldwijd zal afnemen. Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden, hoewel het hoofd van de expeditieafdeling van DHL recent kleur bekende door een tijdschema te geven. Hij denkt dat de knelpunten zullen afnemen, maar dan wel in een traag tempo.

“In 2023 wordt het probleem kleiner, maar we gaan niet terug naar de niveaus van 2019”, zegt Tim Scharwath, Chief Executive Officer van Freight bij DHL Global Forwarding.

“Ik denk niet dat we terug zullen keren naar de situatie van overcapaciteit waarin de tarieven erg laag waren. De infrastructuur, vooral in de VS, zal niet van de ene op de andere dag beter worden, om de simpele reden dat infrastructuurinvesteringen een lange aanlooptijd hebben”, zei Scharwath. .

De toeleveringsketens tussen China en de west- en oostkust van de VS zijn wat versoepeld sinds China’s ZERO Covid-beleid eerder dit jaar Shanghai op slot deed. Maar de recente heropening van Shanghai zou kunnen leiden tot een nieuwe vertraging in de toelevering van goederen die naar verwacht de scheepvaartroutes tussen China en het havencomplex Los Angeles/Long Beach tegen juli-augustus zullen overstromen.

DHL’s Scharwath ging dieper in op de situatie in Shanghai en hoe verstandig het is van de productiehubs om langzaam opnieuw open te gaan om ervoor te zorgen dat deze verstopping stukje bij beetje verdwijnt, kwestie van zo de stroom weer op gang te krijgen. Haast en spoed is zeker in dit geval niet goed.