Op 21 november sloot Christie’s een historische
verkoopperiode van twee weken af die $ 2.170.537.204 opleverde via zeven live
veilingen en één online.
De buitengewone verkoopreeks begon met Visionary: The
Paul G. Allen Collection, een historisch filantropisch evenement dat het
hoogste totaal in de veilinggeschiedenis opleverde, en de verkoop eindigde met
Picasso Ceramics online.
De veilingen zagen bieders vanuit de hele wereld
opduiken. In totaal deden bieders uit 51 landen mee met sterke biedingen vanuit
de verkoopruimte zelf, via de telefoons en online.
De live veilingen vestigden 50 nieuwe artiestenrecords
en behaalden succesvolle resultaten voor een aantal gewaardeerde collecties in
de avond- en dagverkopen.
De Roger Sant-collectie bracht $ 51.386.400 op en
werken uit The Collection of Thomas and Doris Ammann brachten $ 34.048.204 op,
waarmee het totale totaal voor de Ammann-collectie op $ 359.159.292 komt, het
negende hoogste collectietotaal in de veilinggeschiedenis. In de loop van de
periode van twee weken livestreamden meer dan 6,3 miljoen kijkers wereldwijd de
veilingen, waarbij ze afstemden op de opwinding van de Christie’s Rockefeller
Center-verkoopruimte.
Marc Porter, voorzitter van Christie’s Americas, merkte
op: “Christie’s heeft opnieuw laten zien dat wij het veilinghuis zijn voor
historische collecties met de recordbrekende Paull G. Allen-veiling, en dat we
toonaangevend zijn als het gaat om de innovatieve presentatie van de grootste
werken van onze tijd, met onze 20/21 verkopen. Dit was een seizoen dat
recordprijzen vestigde voor een breed scala aan kunstenaars, van de
impressionistische beweging tot de hedendaagse meesters van vandaag. Het was
een moment dat we nooit zullen vergeten, en we zijn heel blij dat we het hebben
gedeeld met tienduizenden bezoekers van Rockefeller Center en miljoenen kijkers
online.”